• 1401/10/12 - 18:08
  • - تعداد بازدید: 584
  • - تعداد بازدیدکننده: 579
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در اختتامیه هفتمین فن بازار سلامت تاکید شد

تولید محصول فناورانه بر اساس نیاز جامعه/ حمایت از شرکت های دانش بنیان

سخنرانان اختتامیه هفتمین فن بازار سلامت بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید محصول فناورانه بر اساس نیاز جامعه تاکید کردند.

9687.mp3 تولید محصول فناورانه بر اساس نیاز جامعه/ حمایت از شرکت های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اختتامیه هفتمین فن بازار سلامت با اشاره به شعار سال 1401 با عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: این شعار بیان کننده نیاز واقعی جامعه بود و تکلیفی برای سازمان ها ایجاد کرد که در این مسیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان یکی از متولیان آموزش عالی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت حمایت می کند، افزود: در یک سال اخیر تلاش های فراوانی شده که امروز شاهد دستاوردهای آن در هفتمین فن بازار سلامت به دست جوانان دانشگاهی هستیم.

پازوکی خاطرنشان کرد: تولید محصولات فناورانه در حوزه سلامت ادامه راه خودکفایی کشور است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 آغاز شد.

وی ادامه داد: توجه به فناوری از یک سو مانع خروج ارز از کشور شده و از سوی دیگر با دستیابی به صنایع پیشرفته موجب کاهش وابستگی به خارج از کشور می شود.

پازوکی گفت: خدا را شاکریم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران میزبان جوانان خلاق و کارآفرین در هفتمین فن بازار سلامت بودیم و امیدوارم این رویداد شروع مجددی برای رسیدن به موفقیت های بیشتر در حوزه فناوری سلامت باشد.

دکتر ابولفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز با تاکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای جامعه، اظهار کرد: نمی توانیم در حوزه آموزش و پژ<هش ادعای پیشرفت داشته باشیم اما اثرات آن در زندگی مردم دیده نشود.

وی با بیان اینکه ارمغان علم برای انسان کارآفرینی، خلق ثروت و رفاه است، افزود: تکنولوژی های آموزشی در کشور پیشرفت های فراوانی داشته و بسیاری از آنها با تلاش شرکت های دانش بنیان به دست آمده است.

باقری فرد بر ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی با حمایت از شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای کشور در حوزه سلامت تلاش می کنند.

در ادامه دکتر سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: محصولات شرکت های دانش بنیان بدون حمایت به تولید انبوده نمی رسند.

وی با بیان اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت خریدار محصولات ارائه شده در هفتمین فن بازار سلامت است، افزود: شرکت های دانش بنیان پیش از تولید کالا و خدمات باید به بازار توجه کنند و محصول بر اساس نیاز بازار تولید شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مردم باید از کالایی که برای آنها تولید می شود، راضی باشند و محصول تولید شده با نمونه خارجی فاصله زیادی نداشته باشد.

دکتر یونس پناهی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز  با اشاره به اهمیت فناوری در ارزیابی دانشگاه ها و مراکز تحقیقات، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حوزه تولید علم جایگاه قابل قبولی دارند اما باید در حوزه تولید فناوری تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه دانشگاه های نسل نو پرورش مدیران فناور است، افزود: در حال حاضر جایگاه ایران در حوزه فناوری رتبه 53 در بین 132 کشور دنیا است که چشم انداز پیشی بینی شده رسیدن به رتبه 35 در سال آینده است.

پناهی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری فن بازار سلامت کم کردن فاصله تولید دانش در دانشگاه ها و تولید کالا در کارخانه ها است.

هفتمین فن بازار سلامت یازدهم و دوازدهم دی ماه 1401 در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 9687
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید