• 1401/09/13 - 16:13
  • - تعداد بازدید: 233
  • - تعداد بازدیدکننده: 228
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع دانشجویان جدید الورود خارجی

رقابت سالم علمی با دیگر دانشگاه ها موجب رشد و بالندگی می شود/ توجه به تولید علم و نیازهای جامعه در دانشگاه علوم پزشکی ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت تولید علم و پاسخگویی به نیازهای جامعه در کنار آموزش با کیفیت، گفت: ایجاد فضای رقابتی سالم علمی با سایر دانشگاه های داخلی و خارجی موجب رشد و بالندگی یک دانشگاه می شود.

8402.mp3 رقابت سالم علمی با دیگر دانشگاه ها موجب رشد و بالندگی می شود/ توجه به تولید علم و نیازهای جامعه در دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر عبدالرضا پازوکی یکشنبه سیزدهم آذر 1401 در مراسم خوش آمدگویی به دانشجویان خارجی سال جدید تحصیلی ، بیان کرد: فراهم سازی محیطی به دور از دغدغه های گوناگون دانشجویی برای رسیدن به دو رسالت مهم دانشگاه یعنی آموزش و پژوهش از یک سو و نیز پرورش و تربیت دانشجویانی فرهیخته و همچنین «تولید و ترویج علم» و پاسخگویی به نیازهای جامعه جزو اولویت های این دانشگاه است.

وی اظهار کرد: دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی در زمره سه دانشگاه برتر علوم پزشکی پایتخت و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به عنوان دانشگاه تیپ یک فعالیت می‌کند.

پازوکی افزود: این دانشگاه با دارا بودن اساتید فرهیخته و اعضا هیئت علمی مجرب و صاحب نام در سطح ملی و بین المللی نسبت به تربیت دانشجویان مومن و متعهد و متخصص در رشته های علوم پزشکی کشور اهتمام ورزیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب «دانشگاهی شکوفا و پرنشاط است که در آن علم عزیز و عالم عزیز است. استاد کرامت دارد و دانشجویی کرامت است»، افزود: ما نیروی انسانی را سرمایه اصلی خود دانسته و با بهره گیری از شیوه های نوین آموزشی و فناوری های پیشرفته به ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره به متقاضیان در حوزه های مختلف از جمله آموزش عالی، صنعت، فرهنگ و اجتماع در سطح ملی، منطقه ای و بین‌المللی می پردازیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه تعالی و بالندگی خود را در ایجاد فضای رقابتی سالم علمی در کشور و سایر کشورهای جهان با رعایت اصول اخلاق اسلامی و عدالت محوری می بیند.

پازوکی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران بخش مهمی از قطب های علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در زمینه های قلب و عروق و قلب اطفال، مدیریت و اقتصاد سلامت، لاپاراسکوپی، بیماری های زنان و زایمان، روانپزشکی و روانشناسی بالینی، توانبخشی، گوش و حلق و بینی، جراحی پلاستیک و فناوری اطلاعات سلامت را در اختیار دارد.

وی با بیان این مطلب که جمعیت تحت پوشش خدمات این دانشگاه حدود 5 میلیون نفر است و اغلب در مناطق غرب و جنوب غرب استان تهران قرار دارد، افزود:  از این حیث نیز دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از بزرگترین مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی- درمانی کشور تلقی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه کتابخانه مرکزی این دانشگاه به عنوان برترین کتابخانه دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناخته می شود، افزود: بیش از هزار عضو هیئت علمی به تربیت نیروهای متخصص در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دکتری تخصصی و فلوشیپ مشغول هستند.

دکتر پازوکی  با اشاره به این نکته که دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه بندی تاثیرگذاری تایمز در سال 2019 میلادی، رتبه اول کشوری و 41 جهان را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین در سال 2022 دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین هزار و صد و یک دانشگاه در سراسر دنیا در زمینه رفاه و سلامت جامعه رتبه اول را کسب کرد که این رتبه بندی بین 35 دانشگاه از آمریکا، 22 دانشگاه از کانادا، 24 دانشگاه از استرالیا و صدها دانشگاه از 98 کشور دنیا به دست آمده است.

دکتر مهدی مقتدایی؛ معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت: پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف پاسخگویی به تقاضای روز افزون داوطلبان تحصیلات عالی در ایران، سال ۱۳۸۸ شکل گرفت.

وی با بیان اینکه پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در ابتدا با یک دانشکده پزشکی واقع در منظقه آزاد پیام تحت عنوان  «پردیس پیام»  و پذیرش دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای تخصصی در سایر دانشکده ها، فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: دانشکده داروسازی پردیس بین الملل نیز مهر ماه سال ۱۳۹۴ راه اندازی شد.

مقتدایی ادامه داد: این دانشکده، اولین دانشکده بین المللی داروسازی در ایران است که با هدف جذب و تربیت دانشجویان خارجی در رشته دکترای داروسازی با تکیه بر استانداردهای بین المللی و بهره گیری از کادر هیئت علمی مجرب و متخصص، فضای آموزشی و پژوهشی مناسب و آزمایشگاه های مجهز به روز دنیا فعالیت می کند.

وی افزود: دانشکده داروسازی پردیس بین الملل دارای پنج گروه آموزشی داروسازی بالینی، شیمی داروئی، فارماسیوتیکس، «فارماکوگنوزی-زیست فناوری» و «سم شناسی-داروشناسی» است.

مفتدایی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران، دومین دانشگاه علوم پزشکی در کشور است که از سوی سرویس اعتبار بخشی دانشکده های بین المللی (ASIC)  به آن گواهی نامه اعتبار بخشی بین الملی داده شده است.

پایان مطلب //

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 8402
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید