• 1403/02/08 - 14:58
  • - تعداد بازدید: 86
  • - تعداد بازدیدکننده: 72
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر محمدرضا پیرمرادی به مناسبت روز روانشناس عنوان کرد:

روانشناسی علمی برای ایجاد آرامش انسان است

رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان به مناسبت روز روانشناس نوشت: روانشناسی علمی است که روانشناس از طریق آن از تمام ظرفیت‌های وجودی فرد برای ایجاد آرامش در مسیر تعالی او استفاده کرده و می‌کوشد مشکلات فردی و اجتماعی فرد با آموزش و راهنمایی کاهش یابد.

331885.mp3 روانشناسی علمی برای ایجاد آرامش انسان است

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر محمدرضا پیرمرادی در این پیام به مناسبت روز روانشناس آورده است: روان یکی از اجزاء ابعاد چهارگانه وجودی انسان یعنی ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است. در زندگی روزمره افراد تلاش زیادی برای داشتن آرامش و رفاه بیشتر دارند که روان سالم یکی از ارکان مهم آن بوده و اگر فرد دچار روان رنجوری شود دنیای آرامی نخواهد داشت.

 

در دنیای صنعتی امروز افراد در زندگی دچار چالش‌های اساسی می‌شوند که نیاز دارند از انرژی روانی خود استفاده کرده و علی‌رغم اینکه موظفند برای ساختن آینده خود تلاش کنند دچار روان‌رنجوری نشوند.

 

روانشناسی علمی است که روانشناس از طریق آن از تمام ظرفیت‌های وجودی فرد برای ایجاد آرامش در مسیر تعالی او استفاده کرده و می‌کوشد مشکلات فردی و اجتماعی او با آموزش و راهنمایی کاهش یابد.

 

پس واضح است که مهمترین قسمت بدن یعنی مغز که دارای 85 تا 100 میلیارد سلول است در این مداخله نقش اساسی دارد، که اهمیت روان‌درمانی و عمل توصیه‌های درمانگر در جهت زندگی بهتر را گوشزد می‌کند.

 

بنا به این اهمیت در سازمان ملل یک روز به عنوان روز روانشناسی نام گذاری شده است و در ایران نهم اردیبهشت ماه را به عنوان روز روانشناس و مشاور ارج می‌نهند. اینجانب 9 اردیبهشت ( 28 آوریل) روز روانشناس را به تمامی همکاران سخت کوش خود تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم با سعی وافر برای ارتقاء سلامت روان جامعه در کنار هم کوشا باشیم.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 331885
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
خانم بیرانوند
خبرنگار:

خانم بیرانوند