• 1403/01/29 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 165
  • - تعداد بازدیدکننده: 152
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر پازوکی در نشست با پژوهشگران مطرح کرد:

ضرورت توجه اساتید به تقویت جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر ضرورت توجه اساتید به تقویت جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه گفت: ما در دانشگاه با کمک برنامه‌های پیشنهادی معاونت تحقیقات و فناوری و کارشناسان این حوزه، به دنبال ارتقاء مهارت‌ها و جایگاه و رتبه پژوهشگران و به تبع آن ارتقاء سهم دانشگاه در حل مسائل جامعه هستیم.

331158.mp3 ضرورت توجه اساتید به تقویت جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی دکتر فلک معاون تحقیقات و فناوری و مدیران تحقیقات و فناوری و جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه، در کتابخانه مرکزی برگزار شد، اهداف و برنامه‌های عملیاتی معاونت تحقیقات برای حمایت از محققین جوان و راهکارهای عملیاتی بهبود وضعیت پژوهشی اساتید محترم دانشگاه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، مدیریت‌ها و اعضاء پژوهشی دانشگاه را همچون اعضاء یک خانواده برشمرد و رفع نواقص و مشکلات پژوهشی اساتید را از وظایف مسئولین دانست و افزود: ما در دانشگاه با کمک برنامه‌های پیشنهادی معاونت تحقیقات و فناوری و کارشناسان این حوزه، به دنبال ارتقاء مهارت‌ها و جایگاه و رتبه پژوهشگران و به تبع آن ارتقاء سهم دانشگاه در حل مسائل جامعه هستیم.

 

پازوکی ادامه داد: در این بین ممکن است در هر مرحله از تولید محصول یا تولید مقاله، که یک محصول کارآمد پژوهشی است، افراد پژوهشگر از پروپوزال نویسی تا انتشار نهایی آن در مجلات معتبر علمی با موانعی روبرو باشند؛ ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در کنار شما هستیم تا با کمک کارشناسان معاونت تحقیقات در کمترین زمان ممکن، حاصل پژوهش‌های شما به صورت یک مقاله کاربردی مورد استفاده سایر دانشمندان و مراکز تحقیقاتی و صنعت و در نهایت جامعه قرار بگیرد.

 

وی افزود: به این منظور اعضای هیئت علمی در قالب گروه‌های مختلف پژوهشی می‌توانند از خدمات و امکانات این معاونت بهره‌برداری لازم را انجام دهند و امید داریم در سال جاری هر عضو هیئت علمی بتواند موفق به انتشار یک مقاله با کمک کارشناسان حوزه تحقیقات و فناوری شود.

 

دکتر رضا فلک معاون تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تاکید بر اهداف برنامه هفتم توسعه و با توجه به جایگاه دانشگاه ایران در حوزه ارائه خدمات سلامت و حل مشکلات سلامت جامعه، بر توجه به محصول‌گرایی شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: نحوه طراحی و اجرای یک پروژه تحقیقاتی، نگارش یک مقاله و به زبان ساده، نحوه طرح یک سوال مهم و یافتن پاسخ آن، پیش‌نیاز حل موثر و مطلوب مشکلات سلامت و رفاه جامعه است.

 

وی ادامه داد: بنابر این اگر سئوال مذکور بر اساس نیاز طراحی شده باشد، می‌تواند یکی از مشکلات جامعه را هدف قرار داده و اگر ارتباط درستی با صنعت هم برقرار کند، می‌تواند باعث جهش تولید و هم‌راستا با شعار سال، هم‌ جایگاه علمی دانشگاه را ارتقاء داده و هم دانشگاه را به سمت "دانشگاه نسل نو" هدایت کند.

 

فلک همچنین توجه به حاصل تلاش علمی دانشجویان درجمع‌آوری داده‌های ارزشمند پژوهشی در جریان نگارش پایان‌نامه‌ها، چابک‌سازی و استانداردسازی فرآیندها و مستندسازی صحیح، استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل و پاسخ به موضوعات پژوهشی و نگارش مقالات، جذب نخبگان در مراکز پژوهشی، توجه به کارآفرینی و مراکز رشد، برخورداری طرح‌ها از ترجمان مناسب دانش، لزوم اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به محققین دانشگاه از امکانات موجود آزمایشگاهی و توجه به ظرفیت خیّرین برای بهبود زیرساخت‌های پژوهشی را از نکات حائز اهمیت در برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری دانست.

 

در ادامه دکتر متولیان  مدیر گروه اپیدمیولوژی نیز عنوان کرد: مقرر شده تا با برنامه‌ریزی معاونت تحقیقات، اساتید جوان بتوانند از مشاوره‌های اساتید شاخص دانشگاه در قالب یک برنامه (mentorship) از تجربه و دانش متخصصین حوزه‌های مرتبط بهره‌مند شده تا در کنار آن سطح کمّی و کیفی تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز ارتقاء پیدا کند.

 

همچنین در خصوص برنامه‌ کارگاه‌های توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه که در نیمه دوم بهار امسال با هدف ارتقاء دانش و مهارت پژوهشی آنان از سوی معاونت تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد، اطلاع‌رسانی شود.

 

در ادامه این نشست با توضیحات دکتر کمالی، دکتر شتی، دکتر متولیان، دکتر کبیر، دکتر بهمنش، دکترپناهی و دکتر حسین زاده برنامه‌های که برای رفع موانع پژوهشی در سال جدید طراحی شده به اطلاع پژوهشگران حاضر در جلسه رساندند و در پایان نیز به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، پاسخ دادند.

 

گفتنی است، آدرس سایت علم سنجی دانشگاهsci.iums.ac.ir  برای استفاده از راهنمای جامع و اطلاع از رویدادهای مهم پژوهشی و آدرس sci@iums.ac.ir و شماره تماس‌های 86705506 و 86705305 بای ارتباط مستقیم با کارشناسان این حوزه در اختیار شرکت‌کنندگان جلسه، قرار گرفت.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 331158
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سروش دهقان
خبرنگار:

سروش دهقان

تصاویر