• 1402/12/15 - 09:57
  • - تعداد بازدید: 241
  • - تعداد بازدیدکننده: 209
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برای روز ملی ارتوز و پروتز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در یادداشتی به مناسبت روز ملی ارتوز و پروتز نوشت: اثرگذاری این رشته، آنقدر گسترده است که می‌توان آن را نه تنها در حوزه توانبخشی، بلکه در حوزه‌های دیگر نیز موثر دانست.

329615.mp3 پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برای روز ملی ارتوز و پروتز

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در پیامی به مناسبت روز ملی ارتوز و پروتز آورده است: توجه به سالروز ملی ارتوز و پروتز، بهانه ای برای آگاهی جامعه از جایگاه و اهمیت این رشته مهم در علوم توانبخشی و سلامت جسمی و روانی افراد جامعه است که با پیچیده تر شدن زندگی بشر، روز به روز افزایش می یابد.

 

پیشرفت علم پزشکی، از یک سو در پیشگیری از افزایش معلولیت ها موثر بوده است، از سوی دیگر، روند رو به رشد جمعیت سالمندان در کشور ما، گسترش برخی بیماری ها مانند دیابت، گسترش ارتباطات و تعاملات و در نتیجه افزایش تصادفات و سوانح، نیاز افراد را به علم و تخصص ارتوز و پروتز و کاربرد آن در جامعه به‌ویژه در میان سالمندان، افراد دارای معلولیت و جانبازان عزیز، افزایش داده است.


اثرگذاری این رشته، آنقدر گسترده است که می توان آن را نه تنها در حوزه توانبخشی، بلکه در حوزه های دیگر نیز موثر دانست، چرا که ساخت و به‌کارگیری یک عضو مصنوعی، علاوه بر اینکه در توانبخشی و بازگشت افراد به زندگی عادی و روابط اجتماعی موثر است، به دلیل افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، مشارکت فعال در اجتماع و کسب استقلال عملکردی بیشتر، در سلامت روانی و اجتماعی این افراد، نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


اینجانب با گرامیداشت این روز مهم و ارزشمند، فرارسیدن آن را به جامعه ارتوز و پروتز کشور، اعضای هیئت علمی، کارشناسان و دانشجویان این رشته در دانشگاه و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه، تبریک و تهنیت عرض کرده و آرزوی سلامتی و موفقیت برای آنان دارم.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 329615
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour