• 1402/12/01 - 09:02
  • - تعداد بازدید: 274
  • - تعداد بازدیدکننده: 260
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت مطرح کرد:

پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی ایران در اجرای پروتکل‌های مددکاری/مددکاری اجتماعی مشمول قانون بهره‌وری

رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی ایران در اجرای پروتکل‌های مددکاری گفت: رشته مددکاری اجتماعی مشمول قانون بهره وری شده است.

324081.mp3 پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی ایران در اجرای پروتکل‌های مددکاری/مددکاری اجتماعی مشمول قانون بهره‌وری

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، جشن روز ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با حضور دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه، دکتر محمد حسین جوادی رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و مددکاران اجتماعی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر محمد حسین جوادی رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: ما قرار است خدمات مددکاری اجتماعی را به صورت تخصصی تعرفه گذاری کنیم و این کار جایگاه این رشته را ارزش خواهد بخشید.

 

جوادی درباره قانون بهروری توضیح داد و گفت: سه رشته از جمله رشته مددکاری اجتماعی مشمول قانون بهره وری شده است و در حال حاضر برای تصویب شدن به سازمان مدیریت بهروری کشور ارجاع شده و امید داریم تا پایان سال مددکاران ما مشمول قانون بهره وری برای سختی کار شوند.

 

وی گفت: مددکاران باید همدل باشند و تیمی کار کنند. تخصص آنها برقراری ارتباطات انسانی است. ما از دانشگاه علوم پزشکی ایران قدردانی می‌کنیم، آنان در اجرای پروتکل‌های مددکاری و نهادینه کردن آن پیشگام هستند.

 

در ادامه دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اهمیت حمایت اجتماعی گفت: حمایت اجتماعی یک مسئولیت اجتماعی است که باید منجر به انسجام در تمامی سطوح جامعه در راستای دستیابی به صلح و عدالت اجتماعی می‌شود. رویارویی افراد با چالش ها و آسیب های متعدد اجتماعی در جوامع امروزی موضوعی بسیار پیچیده و چند بعدی است که مددکاران اجتماعی به عنوان یکی از گروه های تخصصی در این زمینه کوشش بسیاری انجام داده اند و با بهره گیری از دانش، مهارت و تخصص لازم در این حرفه در کنار مراجعین هستند تا از آنها در مسیر تغییرات مثبت حمایت کرده و رفاه فردی و جمعی را به ارمغان آورند.

 

وی افزود: مددکاران اجتماعی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در طی سال اخیر با تلاش در زمینه نهادینه سازی اجرای پروتکل های تخصصی، الکترونیکی شدن فرم های ثبت خدمات مددکاری اجتماعی، گسترش همکاری های درون و برون بخشی، ارتقاء دانش و مهارت های تخصصی از طریق آموزش های مختلف و .. با هدف توسعه مددکاری اجتماعی گام های ارزشمندی  برداشته اند.

 

مشکی ادامه داد: مجموعه مددکاری اجتماعی دانشگاه طی سال آتی با توجه به شعار سال فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی با عنوان " آینده مشترک برای تغییرات بنیادین" با توسعه هرچه بیشتر خدمات مددکاری اجتماعی حرفه ای، در راستای بهبود شاخص های اجتماعی و فراگیری عدالت اجتماعی به نحوه سازمان یافته برنامه ریزی خواهد کرد.

 

در ادامه اعظم فانی مدیر امور بیماری های معاونت درمان درباره مواردی چون لزوم ایجاد بستر مناسب برای تقویت فعالیت های مددکاری، ابلاغ ساختار جدید نیروی انسانی ، توسعه خدمات مددکاری اجتماعی در سطح یک ارائه خدمات در نظام سلامت و توجه بیشتر به خدمات مددکاری اجتماعی و آسیب های اجتماعی در برنامه های توسعه ای کشور توضیح داد.

 

فانی درباره مددکاران مراکز درمانی گفت: همکاران ما در واحد مددکاری بیمارستان ها دغدغه بیماران قبل از مراجعه به بیمارستان، در حین بستری و بعد از آن را دارند. آنها تا مدت ها پس از ترخیص بیماران با آنان در ارتباط هستند. این کار آسیب های اجتماعی را کم می کند و باعث می‌شود بیمار دوباره به بیمارستان مراجعه نکند.

 

در ادامه دکتر سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران عنوان کرد: وزارت بهداشت مراکز درمانی را الزام به داشتن واحد مددکاری کرده است که این امر اهمیت این رشته را نشان می دهد و جایگاه آن را ارتقا می دهد.

 

موسوی چلک تصریح کرد: مددکاران با تعاملاتی که با خانواده های بیماران دارند بنیان و ارتباطات خانوادگی را تقویت کرده است. همچنین در فعالیت های مددکاری اجتماعی نیاز به داشتن خلاقیت و نوآوری است تا پاسخ مناسبی به نیازهای حوزه بهداشت و درمان شود. باید از تجربه مددکاران با تجربه و قدیمی استفاده شود تا به مدل های نوین و بهتری برای خدمت رسانی برسیم.

 

در ادامه سحر امینی رئیس اداره مددکاری اجتماعی و امور بیماریهای خاص و صعب العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران آماری از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

 

همچنین در این مراسم از بردیا فرجی مددکار اجتماعی بیمارستان شهدای یافت آباد، الهام حیدری مددکار اجتماعی بیمارستان شهدای سلامت ملارد به عنوان مددکاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی ایران، نازنین بهرامیان مددکار اجتماعی بیمارستان شهدای یافت آباد، مرضیه عصمت مددکار اجتماعی بیمارستان شهید مطهری به عنوام سوپروایزران آموزشی پروتکل کودک آزاری تقدیر به عمل آمد. 

 

گفتنی است، همچنین از تمام مددکاران اجتماعی مراکز درمانی دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران و نمایندگان سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، موسسه خیریه رها، سازمان هلال احمر، اورژانس اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 324081
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سارا حجازی
خبرنگار:

سارا حجازی

تصاویر