• 1402/02/27 - 08:04
  • - تعداد بازدید: 588
  • - تعداد بازدیدکننده: 573
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
وزیر بهداشت در پیام روز ارتباطات و روابط عمومی تاکید کرد

تحلیل نیاز جامعه و روایت عملکرد نظام سلامت دو وظیفه مهم روابط عمومی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز ارتباطات و روابط عمومی بر تحلیل نیاز جامعه و روایت صحیح عملکرد نظام سلامت به عنوان دو وظیفه مهم روابط عمومی ها تاکید کرد.

14933.mp3 تحلیل نیاز جامعه و روایت عملکرد نظام سلامت دو وظیفه مهم روابط عمومی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وبدا، متن پیام دکتر بهرام عین اللهی  در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و‌ روابط عمومی اظهار کرد: روابط‌عمومی، دانشی عمیق  و در عین حال هنری خلاق و کاربردی است که از آن می توان به مهندسی تفاهم  و همگرایی تعبیر کرد. ارتباطات در عرصه سلامت از یک سو زمینه ارتقای آگاهی های عمومی و ترویج سبک زندگی سالم را فراهم می آورد و از سوی دیگر  خادمان این حوزه را به هم افزایی برای تحقق الگوی عدالت و تعالی نظام سلامت  فرا می خواند.
 
وی افزود: ایجاد این عزم مشترک  همگانی،  گامی بلند در مسیر  جایگزین ساختن «پیشگیری» به جای «درمان» است؛ رویکردی جامعه‌محور که تک‌تک افراد جامعه در آن  نقش خود را برای ارتقای شاخص های سلامت باز می یابند. برخورداری از  چنین فضایی  در گرو تلاش و مجاهدت روابط عمومی های کارآمد در همه سطوح  از  ارتباطات درون‌ - فردی، بین‌فردی و گروهی گرفته تا ارتباطات سازمانی و اجتماعی است.
 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ارتباطات سلامت در سطح  اجتماعی قادر است با مشارکت جویی از رسانه ها و ذینفعان راهبردی، مسیر اجرای برنامه های کلان ملی  نظیر جوانی جمعیت و سلامت خانواده را هموار سازد و در سطح فردی، محرک‌های انگیزه بخش و مهارت‌های لازم  را برای پیشگیری از  ابتلا به بیماری ها فراهم  آورد.
وی ادامه داد: در این چشم‌انداز، تعامل هدفمند با رسانه‌ چه از حیث تبیین هنرمندانه دستاوردهای نظام سلامت و چه از جنبه  تولید و عرضه آثار هنری که راوی حماسه های مدافعان سلامت یا مروج سبک زندگی سالم باشند، اهمیت دارد.
 عین اللهی گفت: در نامه پنجاه و یکم امیرالمؤمنین، علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه آمده است که «ای مردم، بدانید در اموری که می خواهم تصمیم گیری کنم، باید شما را مشارکت دهم و از شما نظر بخواهم.» با تأسی به این کلام هدایتگر، روابط عمومی ها نه تنها  راویان عملکرد نظام سلامت برای مردمند، بلکه باید خواست ها و نیازهای خدمت گیرندگان  را نیز تحلیل و «بازخورد» عملکرد واحد متبوع خود را تدوین و به روزرسانی  کنند.
وی یادآور شد: جهان امروز را  که عصر فشردگی زمان و مکان و‌ گردش پرشتاب اطلاعات است، نمی‌توان بدون روابط‌عمومی تصور کرد؛ زیرا  این حلقه واسط میان مردم و مسئولان، مهم‌ترین وظیفه را در شکل‌گیری ارتباطی چندسویه و موثر در جامعه ایفا می‌کند.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار کرد: روز ارتباطات و روابط‌عمومی را به همه کنشگران خدوم وفعالان هنرمند این ساحت ارجمند  تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای یکایک ایشان توفیق و سربلندی در خدمت‌ به جامعه عزیز اسلامی را آرزومندم.
 
پایان مطلب//
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 14933
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید