• 1402/12/02 - 10:01
  • - تعداد بازدید: 317
  • - تعداد بازدیدکننده: 305
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش‌های قانون سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می‌یابد

برنامه‌های آموزشی تحقق قانونی سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می‌یابد.

324150.mp3 آموزش‌های قانون سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می‌یابد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، نشست کمیته علمی قرارگاه جوانی جمعیت با حضور نمایندگان معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری، بهداشت و امور بانوان در سالن جلسات معاونت آموزشی برگزار شد.

 

در ادامه دکتر رنجبر معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی درخصوص پژوهش خود در راستای قانون جوانی جمعیت توضیحاتی ارایه کرد.

 

وی ادامه داد: در مطالعه‌ای که اخیراً از سوی محققین دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت موسسه نیماد انجام شد، اطلاعات جالبی درباره میزان معلومات باروری، نگرش‌ نسبت به والدی و قصد فرزندآوری در میان زنان و مردانی که در آستانه ازدواج هستند، به‌دست آمد. یافته‌های این مطالعه نشان داد که میزان معلومات باروری زنان و مردان در آستانه ازدواج ناکافی است. همچنین نگرش مثبتی نسبت به فرزندآوری در میان زنان و مردان جوان در شرف ازدواج وجود دارد و بیشتر شرکت کنندگان(86.6%) اعلام کردند که مایل به داشتن فرزند در آینده هستند.

 

رنجبر افزود: نتایج این پژوهش لزوم توجه به تفاوت‌های جنسیتی در ترجیهات باروری زوجین را نشان می‌دهد. لذا انجام اقداماتی در جهت افزایش دانش و معلومات باروری، نحوه توافق زوجین در زمینه ترجیهات باروری، بهبود روابط زناشویی و افزایش رضایت از ازدواج می تواند در سیاست های جدید افزایش جمعیت نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه به پیشنهاد دکتر محمد رضا شالبافان مدیر آموزش مداوم دانشگاه و تایید نماینده قرارگاه جوانی جمعیت مصوب شد با حمایت قرارگاه مربوطه، برنامه‌های آموزش مداوم در راستای تحقق قانونی سلامت و جوانی جمعیت به صورت حضوری و وبینار توسعه یابد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار قرارگاه سلامت و جوانی
  • کد خبر : 324150
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم