• 1402/10/10 - 00:05
  • - تعداد بازدید: 269
  • - تعداد بازدیدکننده: 263
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دستورالعمل‌های جمعیت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرایی شد

مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی ایران از اجرایی شدن دستورالعمل‌های ابلاغی جمعیت از سوی وزارت بهداشت در این دانشگاه خبر داد و گفت: برای حل بحران جمعیت باید تمام ظرفیت‌ها وارد صحنه شود.

321398.mp3 دستورالعمل‌های جمعیت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فرهاد فیروزبخت با بیان این مطلب عنوان کرد: در راستای تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال 1401 قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد و در طی این مدت تاکنون 22 جلسه قرارگاه تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: این قرارگاه وظیفه اجرایی سازی موارد قانونی مرتبط با وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارد. همچنین با توجه به اهمیت بحث جمعیت و فرصت کم موجود در حل این بحران، قرارگاه برای سرعت بخشیدن به این فرایند تشکیل شده است. براین اساس در کمیته‌های زیر مجموعه قرارگاه، پیگیری اجرای مصوبات، رصد و پایش اقدامات انجام شده در قرارگاه صورت می‌پذیرد.

 

فیروزبخت ادامه داد: در حوزه معاونت بهداشت، تمام دستوالعمل‌های ابلاغی از وزارت بهداشت اجرایی شده است، از جمله آموزش 100درصد مراقبین سلامت و ارائه دهندگان خدمت در بحث جمعیت، انجام مشاوره فرزند‌آوری در مراکز بهداشت، استاندارد سازی غربالگری جنین و همچنین اقلام پیشگیری از بارداری طبق دستورالعمل جدید با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تامین می‌شود.

 

مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: همچنین حمایت از مادران شاغل باردار از قبیل دورکاری مادر و مرخصی زایمان و افزایش سنوات به ازای فرزندان در حال انجام است.


فیروزبخت ادامه داد: همچنین راه اندازی مهدکودک، غربالگری زوجین نابارور، اصلاح محتوای آموزشی کلاس‌های ازدواج نیز از برنامه‌های جاری است.


وی خاطرنشان کرد: برای حل بحران جمعیت باید تمام ظرفیت‌ها وارد صحنه شود و تمام تلاش برای اجرای قانون جوانی جمعیت و فرهنگ سازی در این زمینه صورت پذیرد. بحران سالمندی با سایر بحران‌ها متفاوت است، بحران‌هایی مانند کووید برای عموم مردم قابل درک بود اما برای بحران سالمندی باید آگاهی بخشی گسترده صورت پذیرد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار قرارگاه سلامت و جوانی
  • کد خبر : 321398
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour