دکتر مقتدایی عنوان کرد:
دانشگاه علوم پزشکی ایران نماینده برجسته کشور در نظام رتبهبندی جهانی و همکاریهای بینالمللی
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران با کسب رتبههای شاخص در نظامهای معتبر رتبهبندی جهانی، توانسته است جایگاه برجستهای را برای کشور در عرصه آموزش، پژوهش و خدمات سلامت رقم بزند گفت این موفقیت نشاندهنده نقش فعال و مؤثر دانشگاه در تعاملات و همکاریهای بینالمللی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مقتدایی معاون بین الملل دانشگاه، در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه ۱۰ تیرماه در سالن شهید یاسینی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاهها معمولاً تلاش میکنند وضعیت خود را با استفاده از شاخصهای مشخص ارزیابی کنند تا جایگاهشان را در سطح ملی و بینالمللی نشان دهند. این ارزیابیها بر اساس شاخصها و معیارهای متفاوتی انجام میشود که دانشگاهها را در رتبهبندیهای متنوع جهانی مقایسه میکند.
وی افزود:دانشگاه علوم پزشکی ایران در اکثر رتبهبندیهای معتبر بینالمللی حضور فعال دارد و این حضور نشاندهنده اعتماد به نفس و توانمندی دانشگاه برای قرار گرفتن در معرض ارزیابیهای جهانی است.
معاون بین الملل دانشگاه با بیان اینکه شرکت در این رتبهبندیها به دانشگاه این امکان را میدهد که جایگاه خود را در کشورهای مختلف معرفی و بازاریابی کند، تاکید کرد: از جمله مهمترین رتبهبندیها، رتبهبندی QS و تایمز هستند که دانشگاه ما در هر دو حضور دارد و موفقیتهای قابل توجهی کسب کرده است. به طور مثال، دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال گذشته در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ جهان قرار گرفته بود؛ همچنین در رشته پرستاری، رتبه اول کشور و رتبه ۱۵۰ جهان را داراست و در رشته پزشکی رتبه ۲۵۰ جهان را به خود اختصاص داده است.
دکتر مقتدایی ادامه داد: این موفقیتها نشاندهنده جایگاه برجسته دانشگاه است که یکی از قدیمیترین و معتبرترین دانشگاههای کشور محسوب میشود.
وی تصریح کرد: رتبهبندیهای جهانی دانشگاهها معمولاً بر اساس چند نسل ارزیابی میشوند: دانشگاههای نسل اول که بیشتر بر آموزش متمرکزند؛ دانشگاههای نسل دوم که پژوهش را نیز به فعالیتهای خود اضافه کردهاند و دانشگاههای نسلهای نوین که علاوه بر آموزش و پژوهش، نقش کارآفرینی و تأثیرگذاری بر جامعه را نیز مد نظر دارند.
معاون بین الملل دانشگاه تاکید کرد: دانشگاههای موفق نسل جدید، آنهایی هستند که فارغالتحصیلانی تربیت میکنند که تأثیر ملموس و مثبت بر جامعه میگذارند. ارزیابیهای جدید بیشتر بر این معیار تأکید دارد که دانشگاهها چقدر میتوانند در پیشبرد اهداف توسعه پایدار و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی نقشآفرینی کنند.
دکتر مقتدایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مسیر گامهای مؤثری برداشته است و توانسته در اهداف آموزشی، بهداشتی و تأثیرگذاری اجتماعی موفق عمل کند. به عنوان مثال، این دانشگاه در هدف شماره چهار (آموزش با کیفیت) و هدف شماره سه (سلامت جامعه) توانسته رتبه اول را در میان دانشگاههای کشور کسب کند و جایگاه خود را در بین بیش از هزار دانشگاه جهان ارتقا دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش رتبه دانشگاه در رتبهبندیهای بینالمللی نشاندهنده کیفیت، همکاریهای علمی و پژوهشی و تأثیر مثبت دانشگاه بر جامعه است. این امر کمک میکند دانشگاه بهتر بتواند در عرصههای علمی و بینالمللی فعالیت و رقابت کند.
نظر دهید