• 1401/03/10 - 14:57
  • - تعداد بازدید: 2687
  • - تعداد بازدیدکننده: 1915
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
برای اولین بار در دانشکده طب ایرانی برگزار می شود:

برگزاری دوره های آموزشی طب مکمل در سامانه هوشمند

مراسم رونمایی از سامانه هوشمند طب مکمل با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

1327.mp3 برگزاری دوره های آموزشی طب مکمل در سامانه هوشمند
 
مراسم رونمایی از سامانه هوشمند طب مکمل با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  به منظور برگزاری دوره های آموزشی طب مکمل، دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار  در سطح کشور از سامانه هوشمند رونمایی کرد.
 
دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران که در این مراسم حضور داشت ضمن گرامی داشت و تقدیر از زحمات بنیانگذاران موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب ایرانی و مکمل اظهار کرد: دانشکده طب ایرانی به جایگاه والایی رسیده که شاهد رشد و شکوفایی آن در سایر دانشگاه ها هستیم و این افتخار به عنوان برگ زرینی در کارنامه دانشگاه علوم پزشکی ایران ثبت شده است.
دکتر پازوکی ضمن اعلام حمایت از اقدامات ارزنده دانشکده طب ایرانی بر تقویت و کاربردی کردن طب مکمل به عنوان یک سند بالا دستی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران،  برگزاری دوره های آموزشی مدون طب مکمل را قابل تقدیر دانست و افزود: طب مکمل توانسته محدودیت های طب رایج و معمول را جبران کند.
وی تصریح کرد: باید این دوره ها از سوی افراد متخصص و خبره  برگزار شود تا علاوه بر ارائه روش های درست،  شاهد دستاوردهای بیشتری در زمینه طب مکمل باشیم.
 
     برگزاری ۲۵ دوره آموزشی طب مکمل برای اولین بار در کشور
 
در ادامه دکتر امیر حسین جمشیدی؛ رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: پس از مطالعات بسیار موفق شدیم طرح درس ۲۵ دوره در زمینه طب مکمل را آماده و مجوزهای لازم برای برگزاری این دوره ها را دریافت کنیم.
دکتر جمشیدی با بیان این مطلب که برگزاری دوره های طب مکمل تاکنون درسطح کشورساختارمند نبوده است، افزود: این کار برای بار اول در سطح کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد و سامانه هوشمند آن با تلاش همکاران واحد فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه این 
دوره هامنحصر به فرد است، گفت: ۸۰ درصد این دوره ها تاکنون در دانشگاه های دیگر ارائه نشده است و تنوع این دوره ها برای گروه های مختلف علوم پزشکی قابل توجه است.
همچنین سامانه هوشمندی که برای دوره های کوتاه مدت  طراحی شده،  بسیار پیشرفته و در همان سان، ساده و روان است و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی قابل نصب بر روی تلفن های همراه هست.
به گفته وی، به علت استقبال کشورهای همسایه از برگزاری دوره های آموزشی طب مکمل، در نظر است این دوره ها در قالب تفاهم نامه برای دانشجویان خارجی هم ارائه شود.
 
رئیس دانشکده طب ایرانی، هدف از برگزاری دوره های آموزشی را آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه باطب مکمل، تقویت طب تلفیقی و بهره برداری از این رشته در مسیر حفظ سلامت مردم جامعه معرفی کرد و افزود: امید است ارائه این دوره ها بتواند به کاهش آلام بیماران و افزایش سطح بهداشت جامعه کمک کند و افراد شرکت کننده بتوانند به عنوان پیام آور سلامتی در سطح جامعه موثر باشند.
  فراگیری طب مکمل با استفاده از خبرگان این حوزه 
 
دکتر جمشیدی در بخشی دیگر از صحبت های خود به تاریخچه طب مکمل اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ طب مکمل خارج از طب رایج در دنیا وجود دارد که طب ایرانی جزو قوی‌ترین مکاتب طب مکمل، ثبت جهانی شده است.
وی یادآور شد: اولین دوره آموزش طب ایرانی در موسسه تاریخ مطالعات پزشکی برگزار شد و باید ذکر کنم که رویکرد اصلی ما در دانشکده،  فراگیری طب مکمل با استفاده از ظرفیت متخصصان و صاحبان فن برای ارتقاء سطح سلامت مردم  است.
گفتنی است این مراسم با حضور دکتر مهشید حائری زاده؛  مدیر کل اداره امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو و جمعی از اساتید حوزه طب ایرانی روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ درموسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب ایرانی و مکمل برگزار شد.
 
پایان مطلب//
 
  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 1327
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید