• 1401/05/03 - 11:39
  • - تعداد بازدید: 1721
  • - تعداد بازدیدکننده: 1385
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری دومین کارگاه اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور/ آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت اعتباربخشی بین المللی، گفت: آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) است.

3677.mp3 برگزاری دومین کارگاه اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور/ آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت اعتباربخشی بین المللی، گفت: آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت دوم مرداد 1401 در دومین کارگاه اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: در وزارت بهداشت برنامه ای با عنوان طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت اجرا شده است که در آن مجموعه، معاونت آموزشی نیز برنامه تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش را در دستور کار خود دارد.
 
وی با اشاره به این موضوع که یکی از محورهای مهم فعالیت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بحث بین المللی سازی است، گفت: با توجه به ظرفیت کشور در حوزه آموزش، بین المللی سازی باید از نظر کیفی و کمی توسعه یابد.
 
باقری فرد افزود: یکی از قدم های مهم دراین راه، بخش اعتباربخشی بین المللی است. این یک افتخار برای کشور در خصوص پزشکی عمومی کشور است که از نظر بین المللی مورد تائید فدراسیون جهانی آموزش پزشکیWFME  است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت در تشریح نیاز به اعتبار بخشی در بحث آموزش گفت: اعتباربخشی ما را به استعدادها نزدیک می کند و باعث تقویت زیرساخت ها و ارتقاء آموزش می شود. همچنین اعتباربخشی بین المللی زمینه ساز تبادل دانش بین ما و کشورهای دیگر است.
 
وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در فرصتهای آتی بتوانیم اعتباربخشی بین المللی را توسط شرکت های معتبر با تائید وزارت بهداشت انجام  داده، در رتبه بندی های بین المللی جایگاه کسب کنیم.
 
 
 
یکی از تکالیف دانشگاه ها بین الملل سازی است
 
 دکتر مهدی مقتدایی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: از آنجایی که اعتباربخشی بین المللی دانشگاه ها چند سالی مغفول مانده بود، با همت معاونت آموزشی جدید وزارت بهداشت مجدد به جریان افتاده است.
 
وی افزود: هدف از برگزاری چنین کارگاهی این بود که بدانیم چه مسیری برای اعتباربخشی بین المللی نیاز است. در این خصوص به دانشگاه علوم پزشکی ایران ماموریت داده شد و زحمات زیادی در مجموعه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران کشیده شد تا این امر به سرانجام برسد.
 
مقتدایی اظهار کرد: با پیگیری هایی که به عمل آمد، موسسه ای که اعتباربخشی را انجام می دهد مشخص و قرارداد بسته شد. در این کارگاه نیز شروع عملیات اجرایی اعتباربخشی بین المللی با حمایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت کلید خورده است.
 
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این موضوع یکی از تکالیف دانشگاه ها بین الملل سازی است، بنابراین نیاز ویژه ای به داشتن اعتباربخشی بین المللی وجود دارد، افزود: امیدواریم این جلسه مبنایی شود تا همه دانشگاهها از نتایج آن بهره مند شوند.
 
در ادامه دکتر عسگر آقایی مدیر اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: هدف اصلی از اعتباربخشی بین المللی ارتقای کیفیت است، و تا زمانی که اعتباربخشی به کیفیت منجر نشود، داشتن گواهی نامه بین المللی کافی نیست.
 
وی افزود: برای رسیدن به این هدف هر سیستم اعتباربخشی باید به این موارد توجه کند. بنابراین نخستین تاکید یک مؤسسه بین المللی، اعتبار بخشی است. مورد بعدی استانداردها یا شاخص هایی است که در امر اعتباربخشی استفاده می شود. مورد آخر  نیز ارزیابانی است که صلاحیت لازم برای اجرا و انجام اعتباربخشی را ایفاء می کنند.
 
آقایی گفت: فقط یک مؤسسه در دنیا وجود دارد که مختص اعتباربخشی دانشگاههای علوم پزشکی است. این مؤسسه در کشور ایرلند است که مجوز استفاده از استانداردهای این مؤسسه در اعتباربخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی با روش جدید گرفته شده است.
رویکرد نوین اعتباربخشی بین المللی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، استانداردها و شاخص های EQAA ، نقش اعتباربخشی بین المللی در ارتقای کیفیت آموزش پزشکی و نحوه نگارش گزارش خودارزیابی از مباحث مطرح شده در دومین کارگاه اعتبار بخشی بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی کشور بودند که پروفسور باستین بومان، پرفسور میهاجلو بابین و پروفسور سوال آکگوندومین مدرسان خارجی  کارگاه مطرح کردند.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 3677
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید