• 1403/07/25 - 12:13
  • - تعداد بازدید: 117
  • - تعداد بازدیدکننده: 108
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران:

بهترین درمان و جراحی‌ها بدون تغذیه بالینی کامل نمی‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با حمایت از تغذیه بالینی در حوزه بهداشت، کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها گفت: بهترین درمان و جراحی‌ها بدون تغذیه بالینی کامل نمی‌شود.

339542.mp3 بهترین درمان و جراحی‌ها بدون تغذیه بالینی کامل نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر نادر توکلی در افتتاح پنجمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران عنوان کرد: بحث تغذیه یکی از مباحث با اهمیت است که در حوزه علوم پزشکی توجه خاصی به آن می‌شود و برای کاربردی شدن مباحث تغذیه، رشته تغذیه بالینی وجود دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن حمایت از تغذیه بالینی در حوزه بهداشت، کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها افزود: بهترین درمان و جراحی‌ها بدون تغذیه نمی‌توان درمان آنها را کامل کرد.

 

توکلی با اشاره به اینکه کاربردی شدن، توسعه و ادغام تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از قبل شروع شده و حمایت می‌شود، گفت: بحث امنیت غذایی نیز در کنار تغذیه بالینی مکمل هم هستند و باید در جامعه جلوی سوءتغذیه گرفته شود و شرایط تغذیه بیماران نیز بهتر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از الگوهای موفق ایجاد سفره سلامت در دانشگاه است که این تجربه را می‌توان با صنعتی سازی تغذیه و افزایش تغذیه در بیمارستان‌ها اجرا کرد.

 

کمتر از 5درصد پزشکان متخصص، اهمیت تغذیه بالینی را احساس می‌کنند

 

در ادامه دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس پنجمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران با اشاره به اینکه کمتر از 5درصد پزشکان متخصص، اهمیت تغذیه بالینی را احساس می‌کنند، عنوان کرد: متخصصین تغذیه باید راهکارهایی به کار بگیرند تا این علم در بیمارستانها و بخش‌های مهمی مانند بخش سرطان برای افزایش سلامت بیماران لحاظ شود که تحقق این کار، حضور متخصصین تغذیه بالینی در جلسات هیئت رئیسه و هیئت مدیره بیمارستان‌ها و جلب اعتماد آنان و پزشکان متخصص است تا آنها به دانش متخصصین تغذیه بالینی واقف شوند.

 

وی ادامه داد: به طور مثال می‌توان در بیمارستان حضرت رسول (ص) دانش تغذیه بالینی برای جراحان سرطان، گروه زنان و مامائی، نوزادان و کودکان و مادران باردار، سالمندان و رشته ارتوپدی که هر کدام از آنان نیازهای ویژه ای دارند به کار گرفت.

 

پازوکی تصریح کرد: امروزه سرعت رشد و توسعه علم بیش از انتظار است، بنابراین باید متخصصین تغذیه بالینی نیز علم خود را به‌روز کنند تا پزشکان متخصص که مسئولیت درمان بیمار را برعهده دارند بتوانند با اطمینان کامل از دستور عمل‌های متخصص تغذیه بالینی برای بیماران خود استفاده کنند.

 

گفتنی است، پنجمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران به همت گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن تغذیه بالینی ایران از تاریخ 25 تا 27 مهرماه همزمان با روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 339542
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید