• 1401/04/29 - 13:15
  • - تعداد بازدید: 1581
  • - تعداد بازدیدکننده: 1260
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پانزدهمین گردهمایی روسای آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو برگزار شد

تجهیز یک هزار میلیارد تومانی آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو/ اهمیت حفظ استانداردها در غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت حفظ استانداردها، گفت: آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در کشور با تخصصیص بودجه یک هزار میلیاد تومانی تجهیز می شوند.

3461.mp3 تجهیز یک هزار میلیارد تومانی آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو/ اهمیت حفظ استانداردها در غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت حفظ استانداردها، گفت: آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در کشور با تخصصیص بودجه یک هزار میلیاد تومانی تجهیز می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر بهرام دارایی؛ معاون وزیر بهداشت در پانزدهمین گردهمایی روسای آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو، اظهار کرد: 51 آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به پهنه وسیع جغرافیایی ایران، تعدد کشورهای همسایه، تحریم ها، تعداد بالای مراکز عرضه غذا و ... ، ادامه داد: ارائه خدمات با کیفیت در حوزه کنترل غذا و دارو به راحتی انجام نمی شود و در حال حاضر  علاوه بر آزمایشگاه های دانشگاهی، حدود 400 آزمایشگاه خصوصی با سازمان غذا و دارو همکاری می کنند.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در خط مقدم تهیه کالاهای اساسی و ورود غذا و دارو به کشور هستند.

دارایی با بیان اینکه حفظ استاندارها نیاز به هزینه دارد، افزود: حدود یکهزار میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو پیش بینی شده اما بودجه مورد نیاز، حداقل دو برابر این مقدار است.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: نگهداری صحیح از تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همکاران باید بدانند که این تجهیزات باید 20 تا 30 سال کار کنند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در فعالیتهای پژوهشی، گفت: آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو می توانند مرکز خوبی برای شرکت های داخلی و دانش بنیان باشند.

دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این گردهمایی، اظهار کرد: آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در دانشگاه ها باید به دنبال راه کاری جدید برای ارتقا کمی و کیفی خدمات خود باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران علاقه مند است از تجربه های سایر همکاران در سراسر کشور بهره مند شود، افزود: آمادگی و ظرفیت انجام پایلوت طرح ها  و پروژه ها در این دانشگاه وجود دارد.

در ادامه دکتر مهران ولایی؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران سی نفر شامل 8 دکترای تخصصی، یک پزشک عمومی و 21 کارشناس ارشد فعالیت دارند. 

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در سال 1373 شکل گرفت، افزود: روزانه یک تا دو گروه از محل های تولید و عرضه محصولات غذایی و دارویی بازدید می کنند؛ همچنین چندین بازدید از آزمایشگاه های مجاز نیز در دستور کار هفتگی قرار دارد.

پانزدهمین گردهمایی روسای آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو چهارشنبه و پنج شنبه بیست و نهم و سی ام تیر ماه 1401 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

پایان مطلب//

 

 

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 3461
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید