• 1403/04/17 - 11:29
  • - تعداد بازدید: 23
  • - تعداد بازدیدکننده: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بازدید دهقانی فیروزآبادی از موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد

حمایت معاون رئیس‌جمهور از ایجاد مرکز جامع خدمات طب ایرانی در عمارت مشیر الدوله

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بازدید از موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی ایران در عمارت مشیر الدوله از روند مرمت این عمارت مطلع و از برنامه‌های آینده این موسسه شامل ایجاد موزه، راه اندازی سلامتکده VIP و ارائه غذای سالم حمایت کرد.

335664.mp3 حمایت معاون رئیس‌جمهور از ایجاد مرکز جامع خدمات طب ایرانی در عمارت مشیر الدوله

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب ایرانی و مکمل واقع در عمارت مشیر الدوله بازدید کرد.

 

وی در این بازدید با قدردانی از مرمت و اقدامات انجام شده برای حفظ این میراث ملی گفت: نهایی شدن پروژه ایجاد مرکز جامع ارائه خدمات طب ایرانی و مکمل، که قرار است به عنوان مرکزی چند منظوره متشکل از موزه، سلامتکده، ارائه غذای سالم در کنار موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب ایرانی و مکمل فعالیت کند، بسیار مغتنم و ارزشمند است.

 

همچنین در این بازدید دکتر امیر حسین جمشیدی رئیس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب ایرانی و مکمل نیز عنوان کرد: دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی از تمامی بخش‌های عمارت مشیرالدوله بازدید جامع داشت و گفتگوهای لازم برای ایجاد این مرکز صورت پذیرفت.

 

عمارت تاریخی و میراثی مشیر الدوله در خیابان لاله زار تهران، چند وقتی است در دست مرمت زیر نظر مجرب‌ترین معماران، مهندسین و کارشناسان فنی بوده و در مراحل پایانی است.

 

گفتنی است، احیاء میراث پزشکی دوران تمدن اسلامی در بنای تاریخی پیرنیا متعلق به میرزا حسن‌خان مشیرالدوله، نخست‌وزیر ایران در زمان قاجار شکل گرفت. این عمارت کهن در باغی به مساحت تقریبی 2500 متر مربع قرار دارد که پس از مرمت با همکاری سازمان میراث فرهنگی، با موافقت رهبر معظم انقلاب و به کوشش محمد مهدی اصفهانی به مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل واگذار شد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 335664
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدیه محمدی
خبرنگار:

هدیه محمدی

تصاویر