• 1403/06/11 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 463
  • - تعداد بازدیدکننده: 422
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به کسب مدال طلای مخترعین جهان شد

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به کسب یک مدال طلا و نقره‌ چهارمین دوره مسابقات مخصوص اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین (IFIA) شد.

337585.mp3 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به کسب مدال طلای مخترعین جهان شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، محدثه خراشادیزاده دانشجو و عضو شورای مرکزی کمیته تحقیقات و فناوری این دانشکده موفق به کسب یک مدال طلا و نقره‌ چهارمین دوره مسابقات مخصوص اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین (IFIA) در ژنو سوئیس شده است.

 

در این راستا محدثه خراشادیزاده در گفت‌وگویی درخصوص اختراع و ایده خود عنوان کرد: ایده و طرح اولیه اختراعات بنده از دوره ای که در مورد ایده پردازی، خلاقیت و اختراعات بود شکل پذیرفت و من را به این حوزه علاقه مند کرد. در ادامه این مسیر بنده با دوره های دیگری که از طریق دپارتمان تحقیق و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (RIT) برگزار می‌شد آشنا شده و از آموزش های اساتید مجرب RIT بهره مندشدم که باعث شد مسیر هموارتری را برای فعالیت و رشد در حوزه نوآوری و اختراعات پیش بگیرم.

 

خراشادیزاده ادامه داد: عنوان اختراعات من هم "شیشه شیر تشخیص دهنده تب دارای محفظه دارو و استریل کننده سرشیشه" و "پایه نگهدارنده و تنظیم‌کننده ارتفاع بالشت تسهیلگر خواب" بود که به ترتیب موفق به کسب نشان طلا و نقره برای این طرح ها در مسابقات ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین در ژنو سوئیس شد.

 

وی درخصوص نقش دانشکده و اساتید در پیشرفت و توسعه این اختراع گفت: سیستم نظام آموزش‌ عالی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و علاوه بر آموزش، مسئله توانمندسازی دانشجویان را نیز در دستور کار خود دارد تا با تامین نیازهای علمی و اقتصادی کشور بتوانند با تفکر خلاق در زمینه‌های مختلف، اقتصاد کشور را روبه جلو حرکت دهند.

 

خراشادیزاده ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با سابقه ای درخشان این مهم را سرلوحه کار خویش داده و بنده از حمایت‌های رئیس دانشکده که زمینه فعالیت‌های پژوهشی و علمی را برای دانشجویان فراهم کردند  و از اساتید خودم به ویژه دکتر آیت اللهی که مشوق بنده در انجام فعالیت های پژوهشی و ایده پردازی بوده اند تشکر می‌کنم، چون بی شک یکی از ابزارهای موفقیت هر دانشجو تشویق از سوی اساتید است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه منابع و امکاناتی از طرف دانشکده در اختیارتان قرار گرفت که به موفقیت‌تان کمک کرد، افزود: برابر «شیوه نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد» که در بخش پژوهشی فعالیت دارند، تسهیلاتی در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فن آوری و نوآوری، رفاهی در نظر گرفته شده و این شیوه نامه در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز عملیاتی و اجرا می‌شود ولی بنده از این امکانات استفاده نکردم.

 

خراشادیزاده درخصوص راهکار مواجهه با چالش‌های پیش رو عنوان کرد: بنده در یکسال گذشته که راه در این مسیر گذاشته‌ام، با چالش‌های متعددی روبرو بوده‌ام و تنها راه گذر از چالش‌ها را علاقه به کار و پشتکار می‌دانم.

 

وی در توصیه ای به دانشجویانی که می خواهند در این مسیر گام بردارند، عنوان کرد: مسیر نوآوری و به دنبال آن اختراعات، مسیر جذاب و پرچالشی است، در عین حال اگر به این حوزه علاقه مند باشند و به شکل درست برای قرار گرفتن در مسیر درست، راهنمایی شوند بازدهی مطلوبی خواهند داشت. تقویت خلاقیت و به دنبال آن نوآوری‌های شکل گرفته به‌واسطه آن علاوه بر مزایای مشهود علمی، مسابقه‌ای و رزومه‌ای باعث افزایش قدرت استدلال و حل مسائل مرتبط با زندگی شخصی افراد نیز خواهد شد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 337585
کپی لینک کوتاه:
حامد خدیوی وانقی
خبرنگار:

حامد خدیوی وانقی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید