آمار روزانه مشارکت بیمارستان ها در پویش ملی سلامت به شرح زیر است:

(نمودار به صورت خودکار به روز رسانی می شود)






  • 1402/10/09 - 16:24
  • - تعداد بازدید: 177
  • - تعداد بازدیدکننده: 173
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر سید محمد طباطبائی خبر داد:

غربالگری بیش از یک‌میلیون و 109هزار نفر از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پویش ملی سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از غربالگری بیش از یک میلیون و 109 هزار نفر در پویش ملی سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در استان تهران خبر داد.

321383.mp3 غربالگری بیش از یک‌میلیون و 109هزار نفر از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پویش ملی سلامت

دکتر سید محمد طباطبایی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تشریح پویش ملی سلامت از 20 آبان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه عنوان کرد: اجرای این طرح ملی برای غربالگری پرفشاری خون و دیابت برای افراد بالای 18 سال به صورت رایگان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه پویش ملی غربالگری در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و همچنین به صورت سیار و در بیمارستان‌های منتخب در حال اجرا است، افزود: از 20 آبان تا روز 8 دی ماه بیش از یک میلیون و 109 هزار نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران تحت غربالگری پرفشاری خون و دیابت قرار گرفتند.

 

طباطبایی با اشاره به پوشش این طرح ملی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه حتی در تنها روستای غرب تهران با نام «وردیج» گفت: پویش ملی سلامت از سوی این معاونت در ادارات استان تهران با اعزام تیم سیار به اجرا درآمده و حتی در بین چوپانان در روستای شهرستان‌های استان تهران نیز انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: براین اساس از روز 20 آبان تا 8 دی ماه؛ جمعیتی بیش از یک میلیون و 109 هزار نفر تحت پوشش غربالگری پرفشاری خون و دیابت قرار گرفتند و 23 هزار و 986 نفر احتمال پرفشاری خون و 8هزار و 704 هزار نفر احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند. همچنین تعداد بیش از 221 هزار نفر پیش فشار خون، تعداد بیش از 50 هزار نفر پیش‌دیابت، بیش از 48هزار نفر بیمار دیابتی با سابقه قبلی و در نهایت بیش از 66 هزار بیمار با سابقه فشار خون در پویش ملی غربالگری از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران شناسایی شدند.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,پویش ملی سلامت
  • کد خبر : 321383
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour