آمار روزانه مشارکت بیمارستان ها در پویش ملی سلامت به شرح زیر است:

(نمودار به صورت خودکار به روز رسانی می شود)






  • 1402/10/02 - 13:26
  • - تعداد بازدید: 177
  • - تعداد بازدیدکننده: 173
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

غرب پایتخت در احاطه پویش ملی سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس مرکز بهداشت غرب تهران با تشریح روند اجرای پویش ملی سلامت برای "غربالگری فشارخون و دیابت " گفت: در چند سال اخیر، شیوع دیابت در جمعیت بزرگسال، از ۱۰ درصد به 14.5درصد و شیوع پرفشاری خون، از ۲۲ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

320975.mp3 غرب پایتخت در احاطه پویش ملی سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر ماهرخ علایی جنت مکان رئیس مرکز بهداشت غرب تهران در گفت‌وگویی درخصوص روند اجرای پویش ملی "غربالگری فشارخون و دیابت" عنوان کرد: تاکنون بیش از 170 هزار نفر در مناطق 21،18،9 و 22 در محدوده مرکز بهداشت غرب تهران تحت پوشش پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

 

وی با اشاره به اهداف این پویش که همانا آموزش، آگاه سازی و ارتقای سطح سواد سلامت مردم، افزایش شناسایی مبتلایان و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون است، ادامه داد: این پویش از 20 آبان ماه شروع و در حال اجرا است.

 

علائی تصریح کرد: با رواج سبک زندگی ناسالم از جمله کم تحرکی، استفاده از مواد غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و تنش ناشی از پیچیدگی‌های زندگی در دنیای امروز، شاهد افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت و پرفشاری خون هستیم. در چند سال اخیر، شیوع دیابت در جمعیت بزرگسال، از ۱۰ درصد به چهارده و نیم درصد و شیوع پرفشاری خون، از ۲۲ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

علایی افزود: در این طرح اندازه گیری فشارخون و قندخون به صورت رایگان برای گروه‌های سنی 18 سال و بالاتر در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت ، بیمارستان‌های منتخب و ایستگاه‌های سیار از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان بالای ۱۸ سال دعوت می‌شود به نزدیک ترین خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه سلامت مراجعه کرده و از وضعیت دیابت و فشارخون خود آگاهی پیدا کنند.

//پایان مطلب

  • گروه خبری : آخرین اخبار,پویش ملی سلامت
  • کد خبر : 320975
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم