آمار روزانه مشارکت بیمارستان ها در پویش ملی سلامت به شرح زیر است:

(نمودار به صورت خودکار به روز رسانی می شود)






  • 1402/10/24 - 13:02
  • - تعداد بازدید: 127
  • - تعداد بازدیدکننده: 122
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی بیمارستان‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران در پویش ملی سلامت

دو بیمارستان حضرت فاطمه (س) رباط کریم و بیمارستان شهید سردار سلیمانی شهر قدس در پویش ملی سلامت برای غربالگری دیابت و فشار خون در جایگاه بیمارستان‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران معرفی شدند.

322248.mp3 معرفی بیمارستان‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران در پویش ملی سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر پیمان کمالی حکیم، سرپرست بیمارستان حضرت فاطمه (س) رباط کریم درخصوص برگزیده شدن این بیمارستان در جایگاه بیمارستان‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران در پویش ملی سلامت عنوان کرد: بیماری فشار خون و دیابت عوارض سنگینی در حوزه بار بیماری‌ها برای کشور دارد، براین اساس کادر سلامت این بیمارستان با حداکثر دقت در حال اجرای پویش ملی سلامت بوده و در سطح شهر و با کمک فرمانداری و ادارات، از شروع این پویش اطلاع رسانی لازم انجام شده و میز خدمت در دو شیفت صبح، عصر و همچنین شب برپا شده است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه شیوع دیابت در کشور به طور میانگین 14 و 15درصد و شیوع فشارخون 40 تا 45درصد است و نیمی از افراد نیز از ابتلای خود به این بیماری بی‌اطلاع هستند، افزود: عوارض این دو بیماری در شیوع بیماری‌های قلب و عروق، کلیه و مشکلات چشمی مشهود است، بنابراین توصیه می‌شود اگر هنوز افراد بالای 18 سال در این پویش رایگان شرکت نکردند به این پویش بپیوندند.

 

همچنین در این راستا دکتر آرزو فلاحت کار - رئیس بیمارستان شهید سردار سلیمانی شهر قدس نیز درخصوص برگزیده شدن این بیمارستان در جایگاه بیمارستان‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران در پویش ملی سلامت عنوان کرد: میز خدمت این بیمارستان از 20 آبان، یعنی شروع این پویش ملی برپا شد و جمعیت قابل توجه ای از شهر قدس در این پویش شرکت کردند. همچنین غربالگری مراجعین و همراهان بیمار در این بیمارستان انجام شده است و در این زمینه با بیماران این بیمارستان به صورت تلفنی تماس گرفته شد تا در این پویش شرکت کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دیابت بیماری خاموش و بدون علامتی است، افزود: پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر - مراقبت موثرتر، حتی در روزهای تعطیل نیز در بیمارستان شهید سردار سلیمانی شهر قدس اجرا شده است که در نهایت این بیمارستان موفق به کسب رتبه برتر در اجرای این پویش ملی شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار,پویش ملی سلامت
  • کد خبر : 322248
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

تصاویر