• 1401/08/04 - 09:25
  • - تعداد بازدید: 654
  • - تعداد بازدیدکننده: 647
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نوآوری در یک سازمان مستلزم توجه به دانش کارکنان است/ برگزاری اولین جشنواره مدیریت دانش

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مدیریت دانش، گفت: نوآوری در یک سازمان مستلزم توجه ویژه به دانش کارکنان به­ عنوان مهم‌ترین و راهبردی ­ترین دارایی آن سازمان است.

6673.mp3 نوآوری در یک سازمان مستلزم توجه به دانش کارکنان است/ برگزاری اولین جشنواره مدیریت دانش

علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: اولین جشنواره مدیریت دانش با هدف استفاده از اطلاعات، درس آموخته ها، تجربیات، دانش در زمینه بهبود مدیریت و کیفیت، افزایش کارایی، کاهش هزینه ها و ارتقاء عملکرد مدیریت و انتخاب تجربه های برتر در بهمن ماه 1401برگزار کند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره تجربیات برتر تایید شده در سامانه مدیریت دانش، دانشکاران نمونه، ارزیابان دانشی فعال تقدیر می شوند، افزود: مدیریت بهینه منابع مالی، فیزیکی و انسانی، سلامت و امنیت غذایی و دارویی، ارتقای بهره وری و بهبود کیفیت، جذب منابع مالی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، پدافند غیرعامل در زمان بحران نظیر کرونا و توسعه شرکت های دانش بنیان و تقویت ارتباط با صنعت از محورهای این جشنواره هستند.

شجاعی همجنین استقرار رویکرد دانشگاه الکترونیک، استفاده از رویکردهای نوین مدیریتی در پایش و ارزیابی عملکرد، فراهم کردن زمینه بازاریابی اجتماعی و بین المللی، ارتقاء میزان دسترسی و بهره مندی عادلانه از خدمات در جهت تعالی نظام سلامت، تحول آفرینی در راستای چابک سازی سازمانی، توسعه و بهبود فرهنگ سازمانی در جهت نیل به اهداف دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل نو و پاسخگو را به عنوان دیگر محورهای اولین جشنواره مدیریت دانش برشمرد و گفت: علاقه مندان می توانند برای ثبت دانش و تجارب موفق تا سی ام دی ماه 1401  به نشانی اینترنتی https://km.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه اظهار کرد: سازمان‌های امروزی برای کسب موفقیت و ارتقای عملکرد خود، نیازمند روش‌های نوآورانه و ابتکار عمل هستند که این امر مستلزم توجه ویژه به دانش کارکنان به­ عنوان مهم‌ترین و راهبردی ­ترین دارایی سازمان و سرمایه گذاری بر روی مدیریت آن است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان­ها کمک می­ کند تا دانش، تجربیات و مهارت­های مهمی را که به عنوان حافظه سازمانی محسوب می­ شود را شناسایی، مستندسازی و در سطح سازمان منتشر کنند، افزود: استفاده از این فرآیند منجر به توسعه شبکه‌‌های دانشی، بهبود دسترسی به منابع دانشی، افزایش سرعت یادگیری و خلق دانش شده و سازمان را برای حل مسائل، برنامه ­ریزی و تصمیم ­گیری­ های آتی توانمند می کند.

شجاعی گفت: مدیریت دانش در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به نقش کلیدی آن در ارتقاء سلامت جامعه و نیاز به دسترسی سریع دست اندرکاران سلامت کشور به منابع معتبر و به­ روز دانشی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بر این اساس و در راستای اجرایی شدن سیاست­های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه پنجم از دومین برنامه جامع اصلاح نظام اداری با عنوان «طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش» و به منظور بهره‌مندی حداکثری از دانش­ های متخصصان و کارکنان نظام سلامت در سال 1399 سامانه مدیریت دانش از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری به عنوان متولی این کار در دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص ثبت دانش های موفق کارکنان به واحدهای تابعه اطلاع رسانی کرده تا دانش های ثبت شده را در دبیرخانه مدیریت دانش مورد بررسی و داوری توسط ارزیابان دانشی قرار بگیرد.

پایان مطلب//

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 6673
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید