• 1401/05/09 - 17:34
  • - تعداد بازدید: 2779
  • - تعداد بازدیدکننده: 1816
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی برگزار شد

نخستین جلسه مشورتی و تصمیم گیری ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

3712.mp3 جلسه ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی برگزار شد
نخستین جلسه مشورتی و تصمیم گیری ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این نشست گفت: حماسه اربعین به عنوان یک رویداد بسیار مهم است که باید از ابعاد مختلف بررسی شود، که یکی از مهم ترین اقدامات آن بحث بهداشت و درمان است. 
وی افزود: از مهم ترین مسائلی که در برگزاری مراسم اربعین علاوه بر مسائل بالقوه پیش می آید، مانند مسائل بیوترورسیم، باید به بحث سلامت، آب، غذا و درمان نیز در کنار مسائل بهداشتی در کشور عراق و ایران توجه ویژه شود.
پازوکی با بیان این مطلب که ما تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم خواهیم کرد، گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران جزو خادمین امام حسین(ع) ثبت شود و امسال بعد از شرایط پاندمی کرونا شاهد نمایش قدرت تشیع در سراسر دنیا باشیم.
در ادامه دکتر سیدرضا محسن زاده مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی گفت: ستاد معین اربعین با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و دانشگاه بقیه الله واقع در استان تهران در خصوص برنامه ریزی، آماده سازی، تدارکات و اعزام تیم ها از شانزدهم تا بیست هفتم ماه آتی تشکیل شد. 
در ادامه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: هر سال با برنامه ریزی ستاد مرکزی اربعین، مشکلات حیطه های مختلف شناسایی و رفع می شود. 
وی افزود: خدمات رسانی هر سال اربعین به هلال احمر در داخل عراق واگذار شده است و ما سعی کردیم که با کمک NGO ها و همکاران بخش درمان و بهداشت خدمات خوبی ارائه شود.
مرعشی اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود بین چهار تا پنج میلیون نفر در مراسم اربعین حضور داشته باشند، هر چند برآورد در ستاد مرکزی اربعین این است که زیرساخت های موجود گنجایش چنین جمعیتی را نداشته باشد. ولی باید برنامه ریزی شود تا با سال های قبل تفاوت داشته و خدمات بهتری به زائران ارائه شود. 
وی گفت: قبل از عملیات حج یک فراخوان دادیم که پنج هزار نفر  از رشته های مختلف ثبت نام کردند. جانماییبعضی از موکب ها انجام شده است. در خصوص استقرار 50 آمبولانس، 7 اتوبوس آمبولانس و بحث دارویی نیز با کشور عراق هماهنگی لازم انجام شده است. 
وی با بیان این مطلب که سه مسیر زمینی در نظر گرفته شده است، افزود: موکب هایی در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و امامزاده سید محمد جانمایی شده است. در خصوص بحث انتقال نیروها از مسیر زمینی و هوایی، جانمایی بین راه ها، گرمازدگی، و هماهنگی زائران در راستای استفاده از آمبولانس و حضور در بیمارستان نجف در جلسه با اورژانس و صحه عراق مطرح شده است. 
در این جلسه اعضاء ستاد اربعین حسینی(ع) به شرح وظایف و حوزه مسئولیتی خود پرداختند و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم گرفته شد. این جلسه در راستای آماده سازی، برنامه ریزی و تدارک برگزاری هر چه باشکوه تر حماسه پیاده روی اربعین حسینی بین دانشگاههای علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی و بقیه الله برگزار شده است.
  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 3712
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید